جادوگری

جادوگری

جادوگری

جادوگری

سایت مپ ( Sitemap ) چیست؟ انواع سایت مپ - نقشه سایت

سایت مپ ( sitemap ) فایلی است که از طریق آن لیست کلیه صفحات وب سایت به موتورهای جستجو معرفی می شود. سایت مپ ساختار صفحات وب سایت و یا سازماندهی صفحات را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. توسط سایت مپ کرولرهای موتورهای جستجو می توانند به صفحات وب سایت دسترسی داشته باشند. اگر صفحات وب سایت در در سایت مپ وجود داشته باشند معمولا توسط موتورهای جستجو قابل دسترس خواهند بود و یا بعبارتی دیگر سایت مپ بهترین ابزار برای کرول شدن صفحات وب سایت است ولی گوگل اعلام کرده است که سایت مپ گارانتی نمی کند صفحات وب سایت شما شاخص گذاری شوند گوگل از سایت مپ برای تشخیص ساختار سایت استفاده می نماید.

سایت مپ

سایت مپ برای اولین بار در سال 2005 با نسخه 0.84 توسط گوگل برای برنامه نویسان معرفی شد. سپس در سال 2006 MSN، Yahoo به پروتکل سایت مپ پیوستند. اگر وب سایت شما دارای یکی از شرایط زیر است حتما از سایت مپ می بایست استفاده شود:

وب سایت بسیار بزرگ باشد. در این صورت موتورهای جستجو می توانند توسط سایت مپ به جدیدترین صفحات و آخرین صفحات تغییر داده شده دسترسی داشته باشند.

وب سایت شما دارای حجم زیادی از آرشیو محتویات باشد. در صورتی که وب سایت دارای حجم زیادی از محتوا باشد که آنها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشد، سایت مپ بهترین گزینه می تواند باشد.

اگر وب سایت شما جدید باشد یا دارای تعداد کمی بک لینک باشد. گوگل و بقیه موتورهای جستجو از طریق دنبال کردن بک لینک ها می توانند به محتویات سایر وب سایت ها دسترسی پیدا نمایند از این رو اگر تعداد بک لینک های وب سایت شما کم است سایت مپ می تواند به وب سایت شما کمک بسیاری نماید.

وب سایت دارای تعداد زیادی فایلهای مولتی مدیا باشد. در صورتی که وب سایت شما از تعداد زیادی فایلهای مولتی مدیا تشکیل شده باشد که آنها نیز به نوبه خود در اخبار وب سایت شما استفاده شده باشند، سایت مپ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

علاوه بر قرار گرفتن صفحات در فایل سایت مپ اطلاعات اضافه تری از صفحات می تواند در فایل سایت مپ قرار گیرد. اطلاعاتی از قبیل اینکه صفحه مورد نظر شما آخرین بار چه زمانی بروزرسانی شده است و بطور متوسط هر چند وقت یکبار بروزرسانی می شود، در فایل سایت مپ قرار می گیرد.
انواع سایت مپ

سایت مپ به دو نوع تقسیم بندی می شود:
سایت مپ از نوع XML

این نوع سایت مپ دارای ساختار سازمان یافته شده ای دارد و مخصوص موتورهای جستجو است و احتیاج به مشاهده کاربران وب سایت ندارد. سایت مپ از نوع XML می تواند در فایل Robots.txt آدرس دهی شود تا به موتورهای جستجو کمک نماید راحتر این فایل را پیدا نمایند. در زیر نمونه ای از سایت مپ از نوع XML آورده شده است.

سایت مپ از نوع xml
سایت مپ از نوع HTML

این نوع سایت مپ مخصوی کاربران بازدید کننده وب سایت است و به آنها کمک می کند که محتویات صفحات مورد نظرشان را براحتی پیدا نمایند. سایت مپ از نوع HTML قابل استفاده در گوگل وبمستر نیست. در زیر نمونه ای از سایت مپ از نوع HTML آورده شده است.
مزایای سایت مپ از نوع XML برای سایت های فلش

این نوع سایت مپ بهترین ابزار برای سایت هایی هستند که با فلش و یا زبان هایی که از نوع HTML نیستند، ساخته شده اند. موتور های جستجو صفحات این نوع وب سایت ها را بصورت پیش فرض نمی توانند کرول نمایند از این رو سایت مپ می تواند به عنوان بهترین ابزار برای معرفی صفحات این وب سایت ها باشد.

اگر وب سایت شما دارای منوهایی است که با جاوا اسکریپت ساخته شده است سایت مپ از نوع XML می تواند کمک بسیاری در معرفی صفحات به موتورهای جستجو داشته باشد.

29 قانون شبکه های اجتماعی را بصورت حرفه ای بیاموزید

یادگیری 29 قانون شبکه های اجتماعی برای من بوسیله تماشا، انتظار، تجربه ، آزمون و خطا بدست آمده است. هنگامی که برای اولین بار در شبکه های اجتماعی به فعالیت پرداختم، فقط قوانین اساسی این شبکه ها مشهود بود. دانستن این که کدام قوانین وجود دارند یا کدام یک واقعی اند و یا حتی کدامیک را باید دنبال کرد به نظر کمی مشکل است.

29 قانون شبکه های اجتماعی

شما چگونه به یادگیری این 29 قانون نانوشته شبکه های اجتماعی می پردازید؟

مایلم در اینجا به شما در دانستن این موضوع که به کدام یک از این قوانین به هنگام اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید اطمینان نمایید، کمک کنم.
29 تا از رایج ترین قوانین شبکه های اجتماعی

در اینجا لیستی از 29 قانون شبکه های اجتماعی که اغلب جنبه مثبت دارند ذکر شده است.

قانون همه شبکه های اجتماعی

1. چند بار در روز مطالب خود را اشتراک گذاری کنید، اما هر تکه از پست های خود را هر چند ساعت به اشتراک بگذارید.

2. پاسخ سریع به تمام نظرات.

3. هنر استفاده از هشتگ را بدانید. 1 هشتگ خوب است. 10 هشتگ مناسب نیست.

4. همیشه استفاده از قانون 80/20 را حفظ کنید! سرگرمی اطلاع رسانی به مخاطبان خود را در اولیت قرار دهید و رسیدن به فروش بهتر را در مرتبه بعدی قرار دهید.

5. هنگام صحبت در مورد نام تجاری شرکت تان از ضمیر اول شخص جمع (ما) استفاده کنید.
قانون شبکه اجتماعی توییتر

6. ازارسال پیام خودکار مستقیم به کسانی که شما را دنبال می کنند بپرهیزید.

7. ازتمام 140 کاراکتر استفاده نکنید. به مخاطبان فضای بازتوییت و پاسخ بدهید.

8. از هشتگ یک شرکت دیگر استفاده نکنید.

9. اقدام به خرید دنبال کنندگان نکنید.

10. توییت تان را تماما با کلمات کلیدی پر نکنید.
قانون شبکه اجتماعی فیسبوک

11. خودتان پست خود را نپسندید.

12. هرگز بر روی عکس طرفداران، مشتریان و یا کارمندان بدون اجازه برچسب گذاری نکنید و پستی ارسال نکنید.

13. مردم و یا صفحاتی که مربوط به پست شما نمی شوند را برچسب گذاری نکنید.

14. درخواست پسندیدن، اشتراک گذاری و یا نظر دهی نکنید.
قانون شبکه اجتماعی لینکدین

15. شخصا درخواست برقراری ارتباط دهید. به آنها بگویید که چرا شما خواستار برقراری این ارتباط هستید.

16. پس از اتصال یک پیام "خوش آمدید" ارسال کنید.

17. از همان ابتدای پیوستن به یک گروه به سرعت شروع به فروش محصولاتتان نکنید.

18. فضای حرفه ای این شبکه را نادیده نگیرید.
قانون شبکه اجتماعی گوگل پلاس

19. همیشه کاربرانی را که در مورد پست هایشان اظهار نظر می کنید را پلاس کنید.

20. وقتی پستی را برای اولین بار به اشتراک می گذارید، تفسیر خود را نیز به آن اضافه کنید.

21. مطالب تان را بین حلقه ها به اشتراک بگذارید .

22. از قالب بندی + Google برای متن با حروف درشت ، کج (ایتالیک)، و خط خورده استفاده کنید.
قانون شبکه اجتماعی پینترست

23. از ارائه توصیفی خوب برای پین خود غفلت نکنید.

24. همیشه به منبع اصلی لینک بازگردید وبه آن اعتبار دهید.

25. از تصاویری که هیچ ربطی به محتوای پین شما ندارند و تنها برای گرفتن پین و یا کسب بازدید بیشترهستند استفاده نکنید.

26. فقط اجناس و محصولات خود را پین نکنید.
قانون شبکه اجتماعی اینستاگرام

27. هرگز از مردم نخواهید که شما را دنبال کنند و یا از هشتگ به شکل #tagsforlikes استفاده نکنید که بسیار غیر حرفه ای است.

28. هیچ شخصی علاقه ندارد فیدهایش توسط یک کاربر پر شود.

29. استفاده از هشتگ برای نام تجاری تان مناسب است. تعداد طلایی هشتگها 11 عدد است.

مقایسه زیر دامنه و زیر پوشه از دید سئو

بعضی از سوالات که به تعداد زیاد درباره سئو مطرح می شود و در برخی از موارد پاسخ صحیحی به آن داده نمی شود در قسمت زیر آمده است:

- آیا مطالب وب سایت خود ر ا می بایست در زیردامنه ها (subdomain) و یا در زیرپوشه ها (subfolders) قرار دهیم؟

- آیا باید در دامنه اصلی سایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟

- اگر چندین وب سایت داشته باشیم و همه آنها را به وب سایت اصلی پیوند دهیم این کار به سئو کمک می کند و یا به ضرر سئو می باشد؟

domain-vs-subdomain

در این مقاله به سوالات مطرح شده در بالا پاسخ خواهیم داد.

یکی از سوالاتی که به فراوان پرسیده می شود این است که مطالب وب سایت را می بایست در زیردامنه ها یا در زیر پوشه ها قرار دهیم؟ یکی از دلایلی که خیلی ها دچار سردرگمی شده اند این مسئله است که طی چند سال اخیر طی مصاحبه هایی که با برخی از اعضای گوگل مثل مت کات شده، پاسخ های متفاوتی به این سوال داده شده است.

زیردامنه ها در بعضی مواقع بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند زیرا از نظر دانش فنی نیازمند اطلاعات زیادی نمی باشند و برای توسعه وب سایت از طریق زیر دامنه نیازمند پیاده سازی نمی باشید و به سادگی می توانید این کار را انجام داده و وب سایت خود را توسعه دهید ولی از نگاه سئو این کار بسیار خطرناک است و ضررهای زیادی را به وب سایت شما وارد می نماید.

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید که دارای وبلاگ می باشد و از زیر دامنه ها برای پیاده سازی وبلاگ خود استفاده نموده اید مثل: blog.yoursite.com. هنگامی که به هر یک از این زیر دامنه ها از خارج از وب سایت پیوندی داده می شود ، رتبه این زیر دامنه ها افزایش پیدا می نماید و ممکن است این زیر دامنه ها به دامنه اصلی کمک نماید که رتبه آن سایت اصلی افزایش پیدا نماید.

برای تست این موضوع وب سایت ها و نظر سنجی های معتبری در دنیا این مسئله را تست کرده اند و بارها و بارها مطالب مختلفی را ابتدا در زیر دامنه ها قرار داده و رتبه وب سایت را بررسی نموده اند سپس همان مطالب را زیر پوشه ها قرار داده اند و مجددا رتبه وب سایت را اندازه گیری نموده اند. تحلیل گران در این تست ها متوجه شده اند که در همه جا رایج شده است که برای وبلاگها از زیر دامنه استفاده شود. نتیجه ای که این تست ها داشته است این مسئله است که قرار دادن محتوا در زیر دامنه ها بسیار خطرناک است و می تواند ضررهای زیادی به سئو وب سایت وارد نماید و نمی توان فقط به مصاحبه برخی از اعضای تیم گوگل در این مسئله بسنده کرد و محتویات وب سایت را به اشتباه در زیر دامنه ها قرار داد.

یکی دیگر از سوالاتی که زیاد مطرح می شود این است که آیا باید در دامنه اصلی سایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟ اگر شما یک صفحه وب داشته باشید که می خواهید نسخه جدیدی از آن را منتشر نمایید که در انتشار جدید آن نیز آدرس صفحه تغییر پیدا می نماید می بایست از طریق انتقال 301 این کار را انجام دهید و به موتورهای جستجو از این طریق بگویید که مطالب قدیمی به صفحه جدید منتقل شده است. ولی اگر شما چندین صفحه داشته باشید که آنها محتوای یکسانی دارند و بخواهید به موتورهای جستجو بگویید که کدام یک از آنها مهمتر است و آن را ایندکس نماید، می توانید از rel cononicial استفاده تمایید. اگر وب سایت شما دارای مطالب تکراری باشد و از rel canonical استفاده نکنید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

یکی دیگر از سوالاتی که مطرح می شود این است که اگر چندین وب سایت داشته باشیم و همه آنها را به وب سایت اصلی پیوند دهیم این کار به سئو کمک می کند و یا به ضرر سئو می باشد؟ فرض کنید که شما چندین وب سایت داشته باشید که در زمینه های مختلف باشد و هر کدام از آنها را به وب سایت اصلی که مدنظرتان است پیوند دهید. خوب دریافت پیوند از سایت های دیگر تحت شرایط خاص می تواند به سئو کمک نماید و باعث افزایش رتبه وب سایت شود ولی یکی از نکاتی که می بایست به آن بدقت توجه داشت این مسئله است که اگر شما از وب سایت هایی که پیوند دریافت نمایید که با محتوای وب سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد می تواند به سئوی وب سایت شما ضرر وارد نماید.

تامبلر چیست؟ تامبلر چگونه کار می کند؟ (Tumblr)

 تامبلر یک شبکه اجتماعی است که بی سر و صدا در حال رشد است. تامبلر، در حالی که شما سرگرم فیس بوک و توییتر بوده اید، رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است. تامبلر تا کنون بیش از 50 میلیون کاربر داشته است که آنها بیش از 104 میلیارد پست ایجاد کرده اند.

تامبلر چیست
تامبلر چیست؟

تامبلر یک وب سایت و یک پلتفرم وبلاگ است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، عکس ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدا را از طریق tumblelog می دهد. کاربران می توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی نمایند که استفاده از خدمات آن بسیار ساده است. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد که در میان 10 شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است.

برخی از مزایای کلیدی تامبلر عبارتند از:

    استفاده سریع
    شروع آسان
    امکان ارسال تصویر، صدا و ویدئو و مقالات به طور مستقیم در وبلاگ
    امکان ایجاد ساده یک وبلاگ
    امکان اشتراک بخشی کوتاه از یک نوشته

تامبلر با آموزشی دقیق برای کسب و کارتان به شما نشان می دهد چگونه می توانید بهترین نتایج را از این شبکه اجتماعی دریافت کنید.

تامبلر چگونه کار می کند؟

اساسا شما می توانید چیزهایی مانند عکس ها، مقالات و یا لینک را پست کنید. شما می توانید کاربران را در تامبلر دنبال و آنها نیز می توانند شما را دنبال کنند. تامبلر فضای بسیار بصری دارد و کاربران جوان تربه آن تمایل بیشتری دارند. در هر صفحه از اینترنت که باشید در صورت یافتن مطلبی جالب می توانید با کمک تامبلر به عنوان یک مینی بلاگ به صورت آنلاین آنرا به اشتراک بگذارید. کافیست مطلب با تصویر مورد نظر را انتخاب و روی گزینه share on تامبلر کلیک کنید.استفاده از تامبلر بسیار آسان است که توضیح آن را سخت می کند. تامبلر با قراردادن یک وبلاگ ساده هر آنچه که کاربران می خواهند را از قبیل داستان، عکس، تصاویر GIF، تلویزیون ، پیوندها، quips، جوک ها ، جوک های هوشمند، آهنگ Spotify ، mp3 ها، فیلم ها، مد، هنر و... را در آن قرار داده است. تامبلر از 225 میلیون وبلاگ متفاوت تشکیل شده است.

تامبلر چگونه کار می کند

هنگامی که شما یک وبلاگ را دنبال می کنید، همه پست هایش را در داشبوردتان خواهید دید. در ابتدا کافیست به سایت https://www.tumblr.com بروید. با ثبت یک ایمیل که می تواند واقعی هم نباشد و یک رمز عبور و نام کاربری ثبت نام کنید. سپس در صورت تمایل میتوانید بلاگ هایی که برایتان جالب است را انتخاب و یا رد کنید. در مرحله بعد باید پروفایلتان را تکمیل و مواردی را که دوست دارید را دنبال و مطالب ، تصاویر ویدئو ها و... را به اشتراک بگذارید.

هشتگ چیست ؟ عملکرد هشتگ در انواع رسانه ها

هشتگ چیست ؟ هشتگ ها برای سازماندهی و جستجوی مطالب در رسانه های اجتماعی ایجاد شده اند و به عنوان یکی از محبوب ترین قابلیت های رسانه های اجتماعی از نظر کاربران فعال شناخته می شوند. در حال حاضر بیش از یک دهه از عمر هشتگ می گذرد. در این مقاله نشان داده شده است که رسانه های اجتماعی مختلف چگونه از هشتگ ها استفاده می کنند و از همه مهمتر اینکه شما با استفاده از این مقاله خواهید توانست استفاده موثر از هشتگ ها را برای نام تجاری خود بدست آورید.
هشتگ در توییتر

رسانه اجتماعی توییتر از بعضی کاراکترها مثل +، !، $، %، ^، &، * پشتیبانی نمی کند. توییتر فقط از متن و اعداد پیشتیبانی می کند. برای هشتگ ها در رسانه اجتماعی توییتر هیچ محدودیت طول و تعداد تا زمانی که تعداد کاراکترهای آن به 140 نرسید باشد، وجود ندارد.

گزارش های توییتر حاکی از آن است که هشتگ ها باعث افزایش تعامل بین کاربران شده است و به عنوان کارامدترین روش در چت های توییتر شناخته می شود.

هشتگ های رویداد مثل همایش، جشنواره و ... در توییتر بخوبی کار می کنند. در واقع شما لازم ندارید که برای اطلاع رسانی یک همایش و جشنواره از روش ای دیگر استفاده نمایید و با استفاده از این هشتگ های رویداد براحتی می توانید در توییتر اطلاع رسانی نمایید.

در هنگام جستجو در توییتر بر اساس هشتگ، نتایج جستجو بر اساس محبوب ترین ها نمایش داده می شود و در صورتی که دکمه همه انتخاب شود نتایج بر اساس تاریخ فیلتر می شود.

هشتگ در توییتر

ابزارهای مفید هشتگ در توییتر:

Hashtagify: هشتگ های مرتبط با هر اصطلاح را در اختیار شما قرار می دهد.

TWChat: یک ابزار مفید برای نظارت و آرشیو جریانات هشتگ و پر کاربرد در چت توییتر
هشتگ در اینستاگرام

شبیه توییتر، رسانه اجتماعی اینستاگرام از بعضی کاراکترها خاص مثل +، !، $، %، ^، &، * پشتیبانی نمی کند. در اینستاگرام شما می توانید تا 30 هشتگ برای یک عکس ایجاد نمایید. شما حتی می توانید بعد از انتشار یک عکس هشتگ ها را برای آن ایجاد نمایید. ( شایان ذکر است هشتگ ها را فقط برای عکس هایی که خودتان آپلود نموده اید می تواند اضافه نمود)

هشتگ ها در اینستاگرام بصورت معجزه آسایی دنبال کنندگان شما را افزایش می دهند بویژه اگر آنها بدرستی انتخاب شده باشند.

بهترین استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای شرکت در بازی هایی نظیر tbt# و MondayBlues# است. در خیلی از تجربیات نشان داده شده است که افراد دوست دارند روی هشتگ هایی کلیک نمایند که مرتبط با تصاویر مورد نظرشان است.

هشتگ هایی که بر پایه موقعیت مکانی می باشند نیز در اینستاگرام بخوبی کار می کنند. نتایج جستجو در اینستاگرام بر اساس بیشترین هشتگ های اخیر نمایش داده می شود.
هشتگ در گوگل پلاس

در گوگل پلاس برای استفاده از هشتگ ها از همه کاراکترها می توانید استفاده کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی تنها قاعده ای که در استفاده از هشتگ ها در گوگل پلاس وجود دارد این است که بین کاراکترها نباید هیچ فاصله ای باشد.

یکی از قابلیت های رسانه اجتماعی گوگل پلاس هشتگ های خودکار است و هنگامی که متن شما فاقد هشتگ باشد این هشتگ ها بصورت خودکار برای متن شما ایجاد می شود.

تعداد هشتگ ها در پست های گوگل پلاس هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هشتگ در گوگل پلاس

هشتگ های گوگل پلاس برای بیان تغییرات طیف وسیعتری از افراد را شامل می شود. در هنگام استفاده از هشتگ ها افراد بیشتری از پست های شما بازدید می کنند و نظرات خود را اعلام می کنند.

برخلاف توییتر و اینستاگرام هشتگ های خاص مثل رویدادها و موقعیت های جغرافیایی و بازیها در گوگل پلاس بدرستی کار نمی کنند ولی در عوض برای فهم بیشتر پست ها، هشتگ ها بهترین توضیحات در این رسانه اجتماعی هستند.

نتایج جستجو در گوگل پلاس بر اساس هشتگ بر اساس محبوبیت رتبه بندی می شود و همچنین قابلیتی در آن وجود دارد که می توان کلیه هشتگ های مرتبط را مشاهده نمود.
هشتگ در پینترست

هشتگ ها در پینترست هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد و طول ندارند و برای توضیح تکمیلی تصاویر بکار برده می شوند و از اکثر کاراکترها همانند رسانه های اجتماعی دیگر پشتیبانی می کنند. صفحه نتایج جستجو شده در پینترست بر اساس هشتگ شامل انواع کلمات و جملات مرتبط با هشتگ مورد نظر می باشد.

هشتگ در پینترست

تنها دلیل منطقی و معمول در پینترست برای استفاده از هشتگ ها یافتن برندها و نام های تجاری است.
هشتگ در فیسبوک

هشتگ ها در فیسبوک از کاراکترهای استانداردی که در اکثر رسانه های اجتماعی استفاده می شوند، پشتیبانی می کنند. هیچ محدودیتی از نظر تعداد هشتگ در رسانه اجتماعی فیسبوک جهت استفاده در پست ها وجود ندارد.

هشتگ در فیسبوک

یکی از راه های ساده در فیس بوک برای جستجو بر اساس هشتگ نوشتن کلمه مورد نظر بعد از آدرس زیر است:

facebook.com/hashtag/ (e.g

صفحه نتایج جستجو در فیسبوک بر اساس هشتگ بر اساس الگوریتم های پیچیده ای نمایش داده می شود. در این الگوریتم به معیارهایی نظیر ارتباط اشخاص در پست ها، زمان بروزرسانی، تعداد اقدامات انجام شده روی پست ها و ... توجه می شود.